Illustratie

Een foto vertelt meer dan duizend woorden. Maar een illustratie vertelt het net ietsje anders. Daarom is het een perfecte manier om heel raak iets nieuws te visualiseren, iets fantastisch, iets grappigs.

Of het een nagelnieuwe startup is, een moeilijk uit te leggen service, een knipoog, of een romantisch sprookje, allemaal worden ze beter met een potloodlijn uit de losse pols. Digitaal gevectoriseerd.

logo en huisstijl, lay-out en vormgeving, illustratie, webdesign

Een uniform voor Bootjes in Mechelen

Zien!

Mechelen had al een tijdje bootjes varen in de binnenstad, maar de info erover was summier. Het was tijd om een stevige website neer te zetten met een overzicht van alle bootvaarten, combinaties met andere toeristische partners, eenvoudige boekingsmogelijkheden, en wat nieuws. We zochten eerst naar een vrolijke huisstijl, werkten enkele illustraties uit, even eenvoudig als het logo, maar met een dynamiek die goesting doet krijgen. Dan zochten we een mooie structuur om heel hun verhaal online te krijgen.

logo en huisstijl, lay-out en vormgeving, illustratie, webdesign, verpakking en pop-ups

Eenvoud en klasse

Zien!

Carte blanche, heerlijk voor een ontwerper! We mochten ons laten gaan voor het logo van Bistro Gustaaf. Eenvoud en klasse willen ze uitstralen, net zoals de gerechten die ze serveren. Wat bij Tommy en Ellen heel belangrijk is: het verhaal moet kloppen. Stickers, bierviltjes, menukaart, naamkaartjes, website,… alles werd overgoten met een Bistro Gustaaf sausje. De ontwerpen en lay-out zijn zo op elkaar afgestemd dat het verhaal klopt en de geloofwaardigheid voor 100% gesmaakt wordt.

logo en huisstijl, lay-out en vormgeving, illustratie, webdesign

Rebranding van een startup op koers

Zien!

eFoodconsult wou vijf jaar geleden de koude keten verbeteren met een hi-tech koelbox en een beter logistiek model. Maar ze waren stilaan uit het keurslijf van veelbelovende startup gegroeid. Even stilstaan dus bij waar ze vandaag staan, en hoe ze zich het best oriënteren op nieuwe, veeleisende en internationale sectoren. We gingen samen aan de slag: een meer passende naam en slogan, en een sterk logo en huisstijl om de nieuwe doelstellingen duidelijk te maken: "Etheclo - cold chain intelligence".

lay-out en vormgeving, illustratie, concept en campagne, verpakking en pop-ups

Wild, wilder, wildst!

Zien!

Wat een start van 2020, de gemeentelijke diensten gingen niet alleen verhuizen, ze kregen een nieuw algemeen nummer én de inwoners moesten weten dat ze nog enkel via afspraak terecht kunnen.

Een hele boterham en dat vroeg om een ludieke campagne om ze er attent op te maken.
De zwijntjes (onstnapt uit hun wapenschild), toonden de weg naar het nieuwe adres, kwamen af en toe iets vertellen op facebook en zijn niet meer weg te denken uit hun gemeente.